Balkan Grooves – BandinfosBalkan Grooves – Bandinfos

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Kiril feat. Ras Tweed & Esma

Der Musiker Kiril Dzajkovski wurde in Mazedonien geboren und ist vor allem bekannt für seine Solo-Veröffentlichungen, wo er mazedonische Ethno-Musik mit Electronica verbindet. Zusätzlich zu seinen Solo-Alben ist Kiril aber auch einer der gefragtesten Komponisten für Film, Fernsehen und Theater auf dem Balkan. In Westeuropa wurde Kiril bisher vor allem durch seine Beiträge zu den Compilations Balkanbeats vol. 2 & 3 bekannt, die sich als Hits erwiesen. Inzwischen hat er eine hervorragende Live-Band um sich gescharrt, wo sogar ein jamaikanischer MC dabei ist. Exklusiv für BALKAN GROOVES hat Kiril einen neuen Hit gebastelt mit Vocals von MC Ras Tweed (ehemals Rockers Hi-Fi) und der legendären Königin der Zigeunermusik Esma Redzepova.

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Anima Sound System

Anima Sound System aus Ungarn gibt es bereits seit 1993. Mit ihrer einmaligen Mischung aus osteuropäischer Folkmusik und modernen elektronischen Stilen waren sie ein Wegbereiter und einer der ersten und wichtigsten Electronic-Acts Ungarns. Sie haben Alben auf den Labels Mole Listening Pearls, Hungaroton und sogar EMI veröffentlicht. Anima Sound System haben mit unzähligen Gästen gearbeitet – u.a. mit Asian Dub Foundation, Transglobal Underground und vielen Roma-Musikern. Bis jetzt zählen sie zu den innovativsten ungarischen Bands.
Hier kollaborieren sie ihren Landsleuten von Goulasch Exotica für diesen exklusiven, unveröffentlichten Balkan-Bash.

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Valentino Vallente Balkan Project

 

Komponist, Produzent, DJ – Valentino Vallente ist ein Hans Dampf in allen Gassen und verkörpert damit genau den Zigeuner-Spirit des talentierten Improvisierens und Kreierens.Vom Balkan bis Andalusien holt sich der Profi-Vagabund die Inspiration für seine Ethno-Kreationen. Regelmäßig komponiert Valentino auch Gypsy-Filmmusik für namhafte Regisseure.Der Wahl-Berliner Valentino Vallente kennt sich nicht nur mit klassischen, sondern auch mit modernen Produktionstechniken aus. Er kreiert moderne Folklore mit Beats und liegt damit genau im Zeitgeist und schlägt auch in den Balkan-Clubs ein. Valentino selbst nennt dies stilisierte Balkan-Roma-Musik für weltweites Tanzen und Hören.

Den exklusiv für BALKAN GROOVES aufgenommen Track hat Valentino komplett allein eingespielt, eingesungen und produziert.


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Goulasch Exotica feat. EtnoRom

Goulasch Exotica begannen als Fusion dreier ungarischer DJs (Jutasi, Nafta, Suefo) mit dem Multiinstrumentalisten Maszkura, der unter anderem Akkordeon und Maultrommel spielt. Sie kreieren einen einmaligen Freestyle-Mix aus Jazz-Funk-Hip-Hop-Swing-Dub-Electro-Breaks mit einem Balkan-Twist und vielen Samples. Später kamen zu den DJs noch weitere Musiker an der Violine, Milchkanne und Bratsche, sowie eine Sängerin hinzu. Seitdem gibt es also zwei Projekte – die Goulasch DJs und Goulasch Exotica als Live-Band. Ihr spannendes Debütalbum ist gerade erschienen.
Bei diesem Track auf BALKAN GROOVES werden sie vom Gypsy-Ensemble Etnodrom unterstützt. Deren Mitglieder gehören zu den besten Virtuosen der Zigeunermusik in Ungarn.

Homepage – Goulasch Exotica
Homepage – EtnoRom

 


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Shazalakazoo

Seit 1998 machen diese zwei Belgrader DJs elektronische Musik und seit 2000 performen sie live und haben sich in diversen Clubs Europas und auf Festivals einen Namen gemacht. Ihr Stil, den sie Folkstep nennen, ist eine einzigartige Mischung von Computer-Musik mit Folk-Samples und Vinyl-Scratchen mit denen sie Rhythmen, Harmonien und Melodien verschmelzen. Daraus entsteht ein Sound, der sehr knackig und dynamisch ist. Fast wie Balkan-Techno im positiven Sinne – wie Folkmusik mit Prodigy-Attitüde.

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Leni Kravac

Leni Kravac aka Matija Jasarov begann im zarten Alter von sechs Jahren Klavier zu lernen. Das war ihm allerdings nicht genug, weshalb er noch Bassgitarre lernte und in drei Bands zuhause in Slowenien spielte bis er nach England zog, um an der ACM-Musikakademie zu studieren. Er konzentrierte sich auf Musikproduktion, wobei ihm das Handwerk von Größen wie Phil Ramacon oder DJ Jazzy Jeff beigebracht wurde. Über Umwege und Zufälle wurde er Teil der Live-Drum’n’Bass-Band Dust 21. Seine Liebe zu Drum’n’Basss führte ihn verstärkt zur Produktion elektronischer Musik. Als er nach Slowenien zurückkehrte, schloss er sich der Crew Sinkronics an und trat weiter als Live-DJ auf. Er begann Remixe und Live-Programming für andere Bands zu machen, sowie eigene Tracks zu schreiben, wobei seine Wurzeln sich immer mehr mit Drum’n’Bass mischten und Balkan-Brass seine zweite Liebe wurde. Der Track auf BALKAN GROOVES ist exklusiv und unveröffentlicht.

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Watcha Clan

Die Franzosen Watcha Clan haben sich in den letzten Jahren durch spektakuläre Live-Auftritte und einem erfolgreichen Album mit jüdischen, Balkan- und vor allem mediterranen Grooves einen Spitzenplatz im modernen Worldmusic-Crossover erarbeitet. Ihr Hit Balkan Quoulou, der sich bereits auf Balkanbeats 3 fand, wird hier noch mal von den Turntable-Zauberern Shazalakazoo aus Serbien auf ein ganz neues Clublevel gehievt . Die haben mit ihrem Debüt-Album ein neues Genre namens Folkstep erfunden. Sie mischen traditionellen Balkan-Folk mit Dubstep, ja fast schon Drum’n’Bass. Ihr Motto ist: Less talking, more dancing, and tomorrow is a new day. Aus dem stolzen Balkan Quoulou machen sie so einen hypnotischen Clubhit.

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Fagget Fairys

Fagget Fairys ist die Geschichte der  Bosnierin Edna, die als einjähriges Baby mit ihren Eltern aus dem kriegsgeschüttelten Jugoslawien nach Dänemark emigrierte. In ihrer Jugend versuchte sie sich erfolgreich als Handballspielerin, Model und weniger erfolgreich als brave Schülerin. Sie wurde zum schwarzen Schaf ihrer muslimischen Familie. Mit 17 trifft sie auf DJ Sensimilla aka Carla Cammilla Hjort. Sie verliebt sich heftig in die 10 Jahre ältere DJane und zweieinhalb Jahre später heiraten sie und veröffentlichen im Herbst 2009 ihr Debütalbum. Produziert wurde Feed the Horse in New York von Rasmus Bille Baenche, der berühmt ist für sein Pophändchen bei Leuten wie Elton John oder gar den Backstreet Boys. Trotzdem ist die Scheibe eher ein Electro-Club-Album geworden – halt nur mit Pop-Appeal, fetter Produktion und, Gott sein Dank, auch Balkan-Roots. Die sind allerdings auf „Oci“ so cool verpackt, dass man sich eher an Santigold oder M.I.A. erinnert fühlt.

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Kottarashky

Kottarashky ist ein digitaler Soundpuzzler des 21. Jahrhunderts, der in seiner Kreativstätte in Sofia am Rechner alte Feldaufnahmen vom Balkan, klassischen Jazz und Blues, psychedelische Sounds, Club Beats und ergreifende Romaweisen seziert, um all dies dann zu einem eigenwilligen, packenden Groove zusammenzusetzen. Kottarashky arbeitet als freischaffender Architekt und diesem Umstand ist vielleicht auch sein instinktives Gespür für den Aufbau seiner Songs zu verdanken. Sommerreisen in kleine Dörfer und abgelegene Regionen Bulgariens haben ihn zu den Songs auf seinem Debüt-Album inspiriert. Ethno-Music made in Sofia – einer Metropole, die heute um ihre kulturelle Identität ringt. Die Stadt reibt sich auf an europäischer Globalisierung, dem Provinzialismus der Balkanregion und ihren eigenen Traditionen, so diese nicht schon vergessen sind. Kottashky ist dabei zugleich Kulturbewahrer und junger Europäer.

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Dobranotch & DJ Click

 

In dieser internationalen Band finden sich Musiker aus Russland, Moldawien und dem Libanon, deren Musik inspiriert ist von den Traditionen ihrer Heimatländer. Sie haben sich bereits 1997 in Nantes (Frankreich) gegründet und sind dann nach St.Petersburg gezogen. Seitdem sind sie regelmäßig in Europa auf Tour. Ihr neues Album, das bald erscheint, wird “In The East The Sun Decides All” heißen und mischt Klezmer-, Balkan- und orientalische Einflüsse, dargeboten mit Charme und Energie. Neu dabei sind aber Scratchen und elektronische Instrumente, wobei der Kern der Musik akustisch bleibt.

So ist es auch nicht verwunderlich, dass sie DJ Click aus Frankreich für einen Remix rangelassen haben. Click ist seit Jahren einer der bekanntesten Namen in der Wolrdtronics-Szene. Er mischt World-Beats, Balkan, Oriental, Flamenco, Klezmer, Gyspy und indische Musik mit elektronischen Sounds, Theremin, Beatbox und Scratchen. Neben eigenen Projekten hat er auch unzählige Remixe für bekannte Bands angefertigt. Dieser hier ist neu und unveröffentlicht!


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Myspace – Dj Click

 


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Riva Starr

Wir bei Eastblok sind Fans von Stefano Miele. Also haben wir ihn auch für BALKAN GROOVES angesprochen. Letzten Endes konnten wir uns aber für keinen Track entscheiden. Dann entdeckten wir dieses Video mit Kusturica-Footage zu „I was drunk” von einem gewissen Riva Starr. Den Track nahmen wir dann und siehe da, erst als wir die Bio bekamen wurde klar – hinter Riva Starr steckt Stefano Miele! Stefano Miele aka Riva Starr kommt aus Neapel in Italien. Er produziert seit zehn Jahren unter verschiedenen Namen und in verschiedenen Stilen und hat bereits zwei Alben veröffentlicht. Stef benutzt den Begriff „Snatch!“ um seinen Bootleg-Remix-Stil zu beschreiben. Damit spielt er auch auf Balkan-Folk und -Rock an, der für ihn seit Langem eine Inspiration ist. Riva Starr ist jetzt ein international gebuchter DJ und hat bereits Remixe für The Gossip oder auch Fatboy Slim gemacht. Sein Debütalbum als Riva Starr ist gerade erschienen.

 


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[dunkelbunt] & Cloud Tissa

Der Wahl-Wiener Ulf Lindemann a/k/a [dunkelbunt] verbindet die vielen Facetten südosteuropäischer Musik mit verschiedenen stilistischen Elementen der Electronic und World Music. Das Ergebnis nennt Lindemann dann Balkan-Dub oder einfach Balkan-Electronics.
Sein erfolgreiches Debütalbum „Morgenlandfahrt“, auf dem er Dub, Reggae, Bossa, Jazz, Electronics, Trip Hop und Break Beats mit einem Balkan-Twist versieht, hat ihn zu einem der Aushängeschilder von Balkan Grooves gemacht. Inzwischen ist er gefragter Remixer in der Balkan- und Klezmer-Szene und als DJ weltweit unterwegs.
Bei “Kebab Connection“ hat sich [dunkelbunt] von dem gleichnamigen Film von Fatih Akin inspirieren lassen. Der Song ist feinster Balkan-Dancehall mit dem Ragga-MC Cloud Tissa an den Vocals.

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Imam Baildi & DJ Panko

Imam Baildi wurde 2005 von den Brüdern Orestis and Lysandros Falireas  gegründet. Sie begannen griechische Melodien der 40er, 50er und 60er aus der wahrscheinlich besten Rembetiko-Platten-Sammlung der Welt, die ihrem Vater gehört, zu samplen und zu remixen. Imam’s Sound ist wie, als wenn man eine griechische Band der 1950er in ein modernes Soundsystem einspeist. Man nehme zuerst Samples alter griechischer Melodien und von Balkanmusik. Die packt man dann auf eine solide Rhythmus-Sektion. Dazu sampelt man HipHop-, Rumba- und Samba-Beats. Das Ganze mischt man dann noch mit Balkan-Saxophon, Klarinette und Trompete. Jetzt noch Bouzouki und Gipsy-Gitarrenriffs hinzufügen und fertig ist ein wunderbares Debütalbum, was jedoch bisher nur in Griechenland und der Türkei veröffentlicht wurde. Auf BALKAN GRROVES präsentieren wir einen exklusiven Remix von DJ Panko von der spanischen Star-Truppe Ojos de Brujo.

Myspace – Imam Baildi
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Mere Mortals feat. Mara

Dan Handrabur ist der Mastermind hinter Shukar Collective aus Rumänien. Seit über zwanzig Jahren macht er Musik im Spannungsfeld zwischen den Folk-Wurzeln seiner Heimat und seinem Know-How als Electronic-Musiker und –Produzent. Neben dem erfolgreichen Shukar Collective aktiviert er alle Jubeljahre sein Liebhaber-Projekt Mere Mortals. Unter diesem Namen hat er bereits zwei Alben veröffentlicht. In dem Downtempo-Nebenprojekt mischt Dan Ethno-Dub’n’Bass, Pop und Electronics. Bei diesem bisher unveröffentlichten Track von Mere Mortals singt Mara, eine Rumänin arumunischer Abstammung. Die Arumunen, eine Minderheit in Nordgriechenland, Bulgarien, Mazedonien und Südrumänien sind ein altes Volk, dessen Sprache und Kultur bereits in historischen Schriften aus dem Jahre 600 erwähnt wurde. Pop als Kulturbotschafter.

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La Caravane Electro

 

Die Musik der Franzosen von La Caravane Electro ist eine Fusion von Electro und Zigeunermusik. Sie nennen ihr Konzept „Tziganotronic”, wobei traditionelle Musik (von indisch-pakistanisch bis osteuropäisch) und elektronische Beats eine originelle akustische Atmosphäre kreieren. Auf der Bühne mischen La Caravane Electro Musiker mit verschiedenem Hintergrund (Hip-Hop, Rock und Weltmusik), zwei DJs, einen Sitar-Spieler, einen MC, einen Tabla-Spieler sowie eine Tänzerin und einen VJ zu einem Gesamtkunstwerk. Auf dem vorher unveröffentlichten Rebetiko Song bearbeiten sie eine alte, logisch, Rebetiko-Melodie aus dem goldenen Zeitalter der griechischen Musik. Mit subtilen Beats transformieren sie dies in eine verführerische kleine Perle.

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Kiril feat. Ras Tweed & Esma

Kiril Dzajkovski is a musician born in Macedonia, best known for his solo releases combining Macedonian ethnic music and electronica. In addition to his solo albums, Kiril is one of the most sought-after composers for film, television and theatre in the Balkans.
In Western Europe Kiril caught people’s attention with his contributions to the compilations Balkanbeats vol. 2 & 3, which turned out to be hits. By now he has gathered an excellent live band, even featuring a Jamaican MC. Exclusively for BALKAN GROOVES Kiril has assembled a new hit, where he has teamed up with Ras Tweed, formerly of Rockers Hi-Fi, who delivers a Sing Jay stylee on this track. Also featured here are vocals by the legendary queen of Roma music Esma Redzepova.

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Anima Sound System

Anima Sound System is a Hungarian electronic band founded in 1993. They are one of the first and most important Hungarian electronic acts, a unique fusion of Eastern-European folk music and modern electronic styles. The band has released records on Mole Listening Pearls, Hungaroton and EMI.. They worked together with numerous featured guest artists, such as Asian Dub Foundation, Transglobal Underground and many Roma musicians. They are one the most innovative Hungarian bands. Here they collaborate with their countrymen Goulasch Exotica on this exclusive, unreleased Balkan bash.

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Valentino Vallente Balkan Project

Composer, producer, dj – Valentino Vallente is a jack of all trades and thus exactly represents that gypsy spirit of talented improvising and creating.
From the Balkans to Andalusia the pro vagabond gets the inspiration for his ethno creations. Regularly Valentino also composes gypsy film music for acclaimed directors.
Berlin resident Valentino Vallente knows not only classic, but also modern production techniques. He creates modern folklore with beats and thus hits the zeitgeist as well as the Balkan club scene. Valentino himself calls this stylized Balkan Roma music for worldwide dancing and listening.
This track, which he recorded exclusively for BALKAN GROOVES, Valentino played, sung and produced all by himself.

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 Goulasch Exotica feat. EtnoRom

Goulasch Exotica was originally a fusion of 3 Hungarian DJs (Jutasi, Nafta, Suefo) and a multi-instrumentalist (Maszkura) who plays accordion, jew’s-harp, etc. They push a unique freestyle mix from jazz-funk-hip-hop-swing-dub-electro-break with a Balkan twist and lots of samples. Later some other musicians joined the DJ’s on violin, tin-can and viola as well as a singer joining the formation. Since then, they have had two different projects – the original dj version as Goulasch DJs and a live band called Goulasch Exotica. Their exciting debut album has just been released.
On this track on BALKAN GROOVES they are joined by the Gypsy ensemble Etnorom. Their members are some of the best virtuosos of Gypsy music in Hungary.

Homepage – Goulasch Exotica
Homepage  – EtnoRom

 


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 Shazalakazoo

Making electronic music since 1998, performing it live since 2000, these two Belgrade DJ’s have made themselves a name rocking various European clubs and festivals. Their style, called folkstep is a unique blend of computerised music, folk samples and vinyl scratching melting rhythms, harmonies and melodies. Out comes a very tight and dynamic sound. This is almost like Balkan techno in a good sense: folk music with a Prodigy attitude. 

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 Leni Kravac

Leni Kravac aka Matija Jasarov started getting involved with music by learning piano at the age of six. That wasn’t enough for him, so he picked up the bass guitar and played in three local bands until moving to the UK to attend the ACM music academy. He focused on music production, being shown the ropes by the likes of Phil Ramacon and DJ Jazzy Jeff. Coincidently he ended up with the d’n’b live band Dust 21. His love for drum and bass has led to more electronic music production. When returning to Slovenia he joined the crew Sinkronics and started to play around with live dj-ing. He fills his time with remix work and doing live programming for numerous bands. Today his music is a unique amalgam of Balkan roots, drum and bass and brass.

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 Watcha Clan

Thanks to spectacular live performances and a successful album with Jewish, Balkan and most of all Mediterranean grooves, French Watcha Clan have over the past years earned themselves a top position in the field of modern world music crossover. Their hit Balkan Quoulou from Balkanbeats 3, is here being taken to another club level by turntable wizards Shazalakazoo from Serbia. Shazalakazoo single-handedly invented a genre called folkstep on their debut album. They mix traditional Balkan folk with dubstep and sometimes almost techno. Their motto is Less talking, more dancing, and tomorrow is a new day. Thus they turn the proud Balkan Quoulou into a hypnotic club hit.

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Fagget Fairys

Fagget Fairys is the story of the Bosnian Ena, who as a 1-year-old baby emigrated together with her parents from war-struck Yugoslavia to Denmark. In her youth she succeeded as a handball player and fête model and with less success, as drop out of High School. It’s safe to say she is the black sheep of her Muslim family. At 17 she met DJ Sensimilla aka Carla Cammilla Hjort. One night at a club she fell hard for the DJ ten years her senior and two and a half years later they got married and released their explosive debut album in autumn 2009. ’Feed the Horse’ was recorded in New York with Rasmus Bille Baenche as producer. He is one of the most talented pop-producers with Backstreet Boys and Elton John credits under his belt. Still ’Feed the Horse’ has become something as unique as a hardcore club album with lots of catchy riffs and variation on the melodies. Thank God, Edna has also remembered her Balkan roots. They are so damn smartly wrapped up in cool beats on ‘Oci’, though, that one rather thinks of Santigold or M.I.A.

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Kottarashky

Kottarashky is a 21st century digital master musician with his hands sunk deep in the past -vintage Balkan field recordings; classic jazz and blues, psychedelic sounds, club beats and extraordinary, archetypal Gypsy voices, guttural shouts and lyrical laments are all molded and thrown into new shapes. Kottarashky is an architect by vocation, which perhaps explains the palpable sense of place in his music. Summer trips to small villages and the marginal regions of Bulgaria were key source of inspiration for the songs on his debut album.
The resulting digital pick-and-mix hits you like a panoramic puzzle of sounds collected and put together from a night’s walk through the streets of Sofia.
It is an ethno-music born of a city lacking cultural identity that is torn between contemporary European globalism, Balkan provincialism and a living if largely forgotten folk tradition. It’s a music inspired by that environment but also in reaction to it, a journey down roads less travelled, through the Bulgarian backwoods and back via the laptop to the 21st century.

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 Dobranotch & DJ Click

This international band consists of musicians from Russia, Moldova and Lebanon and play music inspired by traditions of these countries. Founded in 1997 in Nantes (France) by some Russian musicians, Dobranotch moved down to Saint-Petersburg (Russia) to find the new line up. For the last few years they have toured extensively all over Europe. Their new material, entitled “In The East The Sun Decides All” is a mixture of Klezmer, Balkan and oriental influences played with charm and energy and is to be released soon. Compared to their previous material you can hear some
“new music” elements like scratching, electronic instruments etc, but still the core of the Dobranotch sound is acoustic.
So it’s no surprise that they let French DJ Click have a go at a remix. For years Click has been one of the well-known names on the worldtronics scene. He mixes world beats, Balkan, Oriental, Flamenco, Klezmer, Gyspy or Indian music with electronic sounds, theremin, beat box and scratches. Beside his own projects he has also done countless remixes. This one here is brand new and unreleased!

Myspace – Dobranotch

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 Riva Starr

As we at Eastblok are fans of Stefano Miele, we approached him for BALKAN GROOVES. We couldn’t decide which track to take. Then we came across the video with Kusturica footage for this tune ‘I was drunk’ by someone called Riva Starr. We took that one, but only when we got the bio from the label, we realized that Riva Starr is Stefano Miele!
Stefano Miele, aka Riva Starr hails from Naples in Italy. He has been producing and releasing a wide-range of sounds under different guises for the past 10 years, including 2 albums.
Stef uses the term “Snatch!” to describe his bootleg remix style of snatching other music styles for his own. It’s also a play on words with the type of folk/Balkan/rock music he draws inspiration from, often carrying that gypsy spirit.
Riva Starr is now an internationally booked DJ and has done remixes for the likes of The Gossip and Fatboy Slim. His debut album as Riva Starr has just been released.

 


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 [dunkelbunt] & Cloud Tissa

The Viennese Ulf Lindemann a/k/a [dunkelbunt] combines the many facets and faces of Southeast European music with various stylistic elements of electronic- and world music. The results of these efforts are fusions Lindemann calls Balkan-Dub or simply Balkan-Electronics! 
His first album MORGENLANDFAHRT is a mix of Dub, Reggae, Bossa, Jazz, Electronics, Trip Hop and Break Beats woven with a Balkan twist. Numerous co-operations with both Viennese and international musicians from the Balkan and Klezmer scenes have enriched many of the tracks on the album, namely performers like Fanfare Ciocarlia, Amsterdam Klezmer band, The Cat Empire, Harry Stojka and many more.
On “Kebab Connection“ [dunkelbunt] is inspired by the theme of the same-titled German movie. “The track  is pure Balkan-Dancehall madness and features the Ragga MC Cloud Tissa on vocals.

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Imam Baildi & DJ Panko

Imam Baildi were formed in 2005 by brothers Orestis and Lysandros Falireas, who started sampling and remixing Greek tunes of the 1940’s, 50’s and 60’s. They found probably the best Rembetiko record collection in the world, belonging to their father. Imam’s sound is like injecting a Greek band of the 1950’s into a modern sound system. To begin with, take samples from old Greek tunes and Balkan music. Base them on a solid rhythm section and sampled hip hop, rumba and samba beats. Mix all that with Balkan sax, clarinet and trumpet. Spice it up with rembetiko inspired bouzouki parts and gipsy guitar riffs and you get a splendid debut album, so far only released in Greece and Turkey. On BALKAN GROOVES we exclusively present a remix done by dj Panko of Spain’s Ojos de Brujo fame.

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 Mere Mortals feat. Mara

Dan Handrabur is the mastermind behind Shukar Collective from Romania. For more than twenty years he has been making music, mixing the folk roots of his native land with his know how as electronic musician and producer. Besides the successful Shukar Collective once in a while he re-activates his other project Mere Mortals. Under this moniker he has already released two records. The down-tempo side-project reflects his otherworldly and indigenous influences. The result of these explorations has brought about a richly distinct  dub’n’bass flavored sound that often glides between the worlds of pop substance and avant-garde electronics.
This Mere Mortals tracks features Mara, a Romanian of aromanian origin. The aromanian minority of northern Greece, Bulgaria and southern Romania is an ancient people whose language and culture have been mentioned in historical writings for the first time around the year 600. Pop as cultural ambassador.
www.outersanctum.bsgmultimedia.com

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La Caravane Electro

The music of the French La Caravane Electro is a fusion of electro and Gipsy music, a concept they call “Tziganotronic”, where traditional music (from India-Pakistan to Eastern Europe) and electronic beats create an original sonic atmosphere.
On stage, La Caravane Electro mixes musicians with various background (hip-hop, rock and world music), 2 DJ’s, a sitar player, an MC, a tabla player and a sound engineer as well as a female dancer and a VJ. On the previously unreleased Rebetiko Song they tackle, of course, an old Rebetiko tune from the Golden Age of Greek music. With subtle beats they transform this into a haunting little masterpiece.

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Balkantronika

Since 2003 DJ Beatshock has been throwing Balkantronika parties in Berlin where he plays Balkan music mixed with modern electro sounds. He also played at big festivals in Germany and started to produce his own music. Today Balkantronika Production has six members who come from distinguished music styles.
In the summer of 2008 Daniel Speckhardt from Frankfurt joined the crew and started to produce tracks with DJ Beatshock and DATAX from the label Unexpected Audio Productions.
Daniel Speckhardt has been making electronic music for nearly 10 years with analogue synthesizers and software. He never bought vinyl discs but he always did his music live with groove-machines, synthesizers and his laptop in several clubs in Frankfurt (Germany) under the name AMH. Inspired by the Balkantronika parties and the style of DJ Beatshock, Speckhardt started to mix Balkan sounds with his minimal-electro style. Here is the first official result! Exclusively on iTunes only.

 
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Basadub

Basadub was set up in 2008 by the Serb DJ BADRE and the Moroccan DJ BADRE. In 2009 they were joined by DJ REXNON, the youngster of the project. The direction was clear from the beginning ‘balkanicus musica influenca’ – as they call it.
Every member has got a lot of experience. SALETICO comes from the flamenco, latino and Balkan scene, DJ BADRE contributes the Arabian part as an internationally booked DJ and DJ REXNON has also got a good reputation as a DJ in the Dortmund area.
Their sound is made for the club, but they spice it up with a lot of Balkan brass.  Add a dash of house music and some reaggaton beats and you get an idea of BASADUB!

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